W dniach od 15 do 19 kwietnia uczniowie Szermenta poszukiwali poukrywanych przez pan Roberta Domańskiego w salach, korytarzach, szatniach a nawet toaletach, kodów QR.Kody QR prowadziły do filmów edukacyjnych na temat różnych aspektów cyberbezpieczeństwa, takich jak phishing, malware i cyberprzemoc oraz uruchamiały gry i zabawy związane z cyberbezpieczeństwem.
Celem zabawy było podniesienie świadomości uczniów liceów na temat cyberbezpieczeństwa poprzez interaktywne i angażujące zajęcia z wykorzystaniem kodów QR.
Nauczyciel informatyki rozwieszał na terenie szkoły kody QR, które prowadzą do różnych materiałów edukacyjnych na temat cyberbezpieczeństwa. Uczniowie mogli skanować kody za pomocą swoich smartfonów i uzyskiwać dostęp do filmów, artykułów, quizów i innych interaktywnych treści.
Uczniowie poznawali nowe wiadomości świetnie się bawiąc:
- poznawali zasady bezpiecznego korzystania z Internetu w sposób angażujący i interaktywny.
- uczyli się identyfikować i unikać zagrożeń online w praktyce.
- rozwijali umiejętności krytycznego myślenia i podejmowania decyzji w kontekście cyberbezpieczeństwa.
- zwiększali swoją świadomość dotyczącą cyberprzemocy i innych zagrożeń online.
- Współpracują w celu rozwiązania problemów związanych z cyberbezpieczeństwem.
Inicjatywa z kodami QR była innowacyjnym i skutecznym sposobem na podnoszenie świadomości uczniów na temat cyberbezpieczeństwa. Kody QR zapewniały interaktywny i angażujący sposób uczenia się, a gry i zabawy pomagały uczniom utrwalić zdobytą wiedzę i rozwinąć umiejętności praktyczne.