2024-04-22

Z kodami QR o cyberbezpieczeństwie

W dniach od 15 do 19 kwietnia uczniowie Szermenta poszukiwali poukrywanych przez pan Roberta Domańskiego w salach, korytarzach, szatniach a nawet toaletach, kodów QR.Kody QR prowadziły do filmów edukacyjnych na temat różnych aspektów cyberbezpieczeństwa, takich jak phishing, malware i cyberprzemoc oraz uruchamiały gry i zabawy związane z cyberbezpieczeństwem.

Celem zabawy było podniesienie świadomości uczniów liceów na temat cyberbezpieczeństwa poprzez interaktywne i angażujące zajęcia z wykorzystaniem kodów QR.

Nauczyciel informatyki  rozwieszał na terenie szkoły kody QR, które prowadzą do różnych materiałów edukacyjnych na temat cyberbezpieczeństwa. Uczniowie mogli skanować kody za pomocą swoich smartfonów i uzyskiwać dostęp do filmów, artykułów, quizów i innych interaktywnych treści.

Uczniowie poznawali nowe wiadomości świetnie się bawiąc:

  • poznawali zasady bezpiecznego korzystania z Internetu w sposób angażujący i interaktywny.
  • uczyli  się identyfikować i unikać zagrożeń online w praktyce.
  • rozwijali umiejętności krytycznego myślenia i podejmowania decyzji w kontekście cyberbezpieczeństwa.
  • zwiększali swoją świadomość dotyczącą cyberprzemocy i innych zagrożeń online.
  • Współpracują w celu rozwiązania problemów związanych z cyberbezpieczeństwem.

Inicjatywa z kodami QR była innowacyjnym i skutecznym sposobem na podnoszenie świadomości uczniów  na temat cyberbezpieczeństwa. Kody QR zapewniały interaktywny i angażujący sposób uczenia się, a gry i zabawy pomagały uczniom utrwalić zdobytą wiedzę i rozwinąć umiejętności praktyczne.