EUROPA DLA OBYWATELI, KOMPONENT 1: PAMIĘĆ O PRZESZŁOŚCI EUROPY pod tytułem: „Kształtowanie obywatelstwa europejskiego w społeczeństwach posttotalitarnych. Refleksje po 15 latach od rozszerzenia Unii Europejskiej”. Uczestnicy projektu 1. Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska – koordynator główny 2. Universita Degli Studi Dell’Aquila, L’Aquila, Włochy – partner 3. Univerzita Mateja Bela, Bańska Bystrzyca, Słowacja – partner 4. Powiat Kielecki, Kielce, Polska – partner 5. Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, Kielce, Polska – partner Czas trwania: 18 miesięcy: 1 października 2019 roku – 31 marca 2021 roku. Cele Przyczynianie się do zrozumienia przez obywateli Unii jej historii i różnorodności. Podnoszenie świadomości na temat pamięci, wspólnej historii i wartości oraz celu Unii, jakim jest promowanie pokoju, jego wartości i dobrobytu narodów poprzez stymulowanie debaty, refleksji i rozwoju sieci. Upamiętnienie głównych historycznych punktów zwrotnych w najnowszej historii Europy – 2004. 15 lat rozszerzenia Unii Europejskiej na Europę Środkową i Wschodnią. Społeczeństwo obywatelskie i uczestnictwo obywatelskie w reżimach totalitarnych. Projekt powinien przyczynić się do lepszego zrozumienia demokratycznych procesów społecznych zachodzących w Unii Europejskiej, zarówno w wymiarze historycznym, jak i współczesnym. Jego głównym celem jest stworzenie ponadnarodowej debaty i refleksji na temat: działań edukacyjnych i społecznych związanych z kształtowaniem obywatelstwa europejskiego w społeczeństwach posttotalitarnych,pamięci historycznej,dziedzictwa kulturowego i wspólnych wartości europejskich, demonstrowanie różnych podejść do wspólnych wydarzeń historycznych i ich skutków. Hasła kluczowe: Obywatelstwo europejskie. Społeczeństwo posttotalitarne. Pamięć historyczna. Wartości europejskie. Przemiany edukacyjne, społeczne i kulturowe. Główne zadania Badania wstępne – analiza literatury, wywiady, ankiety, dokumentacja fotograficzna, analiza przekazów medialnych Opracowanie raportów krajowych z badań oraz raportu międzynarodowego . Analiza treści podręczników szkolnych . Przygotowanie i prowadzenie szkoleń: wewnętrznych dla staffu i szkolenie ankieterów, wewnętrznych dla innych uczestników i nauczycieli (kaskada 2), zewnętrznych w lokalnym środowisku wśród dorosłych i uczniów (kaskada 3) (P1-P5). Seminaria naukowe dla studentów, lekcje dla uczniów, debaty i spotkania otwarte (Kaskada 3 – P1-P5). Opracowanie materiałów dydaktycznych – scenariuszy zajęć, prezentacji i innych (P4 + reszta partnerów). Naukowa publikacja końcowa (P1). Kick-of-meeting ( PL-P1). Międzynarodowa gra miejska (P2-IT). Międzynarodowa debata akademicka (P3-SK). Konferencja finałowa (P4,P5-PL). Tematy szkoleń i wydarzeń]]>
2020-08-26
Projekt szkolny: EUROPA DLA OBYWATELI
Share on:
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp